Češi kvůli EURU a Olympiádě nakupují televize

18. 7. 2012

Blížící se olympiáda a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale zvýšily prodej televizí o 30 %. Vyplývá to z údajů neziskové organizace ASEKOL.

 „Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ říká Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti ASEKOL.

Výrobci elektroniky sdružení v kolektivním systému ASEKOL registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se jich prodalo 52 000.

Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“